Magyarán megmondva...

Jöttünk, láttunk, lefordítottuk - és ettől kezdve nincs felfordulás.

Naptár

szeptember 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30

Rovatok

Értesítések

Régebbi bejegyzések

CONSULT-III

2007.11.09. 10:00 - ssybaf

A CONSULT-III a Nissan diagnosztikai műszereinek harmadik generációs tagja. Talán nem meglepő, hogy az első generáció neve CONSULT-I volt, és 1989-ben jelent meg, míg a CONSULT-II 1999-ben. A CONSULT-III műszerrel való együttműködésre a Infiniti G35 2007-es amerikai piaci bevezetésétől (ugyanez a típus Japánban a Skyline 12. generációjaként került piacra) kezdve optimalizálják az egyes típusokat, de a CONSULT-III természetesen használható a régebbi típusokhoz is, ahogyan a régebbi műszerek korlátozott funkciói is használhatók az újabb járműtípusokhoz.

Alapvető újítás az előző típusokhoz képest, hogy a CONSULT-III alapját nem egy kézben tartott elektronikus műszer, hanem egy kereskedelemben kapható laptop PC adja, illetve hogy nem vezetékes kapcsolaton keresztül kapcsolódik a jármű elektronikájához, hanem a Bluetooth szabványon keresztül. Ezenfelül képes Interneten  kapcsolatba lépni a Nissan gyári műszaki hátterével, és például az aktuális szervizhíreket, térkép adatbázis frissítéseket, stb. letölteni onnan.

Siker: Kerekesi Dávid okl. autószerelő így már eléri a felső polcot

A rendszer alapját szolgáló laptop PC egy Panasonic Toughbook, amit üzemi felhasználási körülményekre terveztek. Ugyan nem golyó- és lángálló, mint egyes katonai laptopok, de egy betonpadlóra való leejtéstől elvileg bitje se rezzenhet (és csak 2,1 kg, nem 10), de a cseppállóságot még ez is tudja. A gép érdekessége a képernyő, ami nem csak felhajtható, hanem 180 fokban elfordítható, így akár kifordítva visszahajtható a billentyűzetre, és ekkor kapunk egy 124 hüvelykes, érintőceruzával babrálható PDA-t.

Kudarc: Kerekesi Dávid okl. autószerelő nem ért ki időben a mellékhelyiségbe

Azért ha felmegyünk a Panasonic honlapra, és rendelünk egy ilyen vasat, attól még nem fogjuk tudni berhelni otthon a Patrolt. Egyrészt, a lelke a szoftver, amit nyilván a Nissan nem ad oda bárkinek, csak márkakereskedéseknek. Másrészt, a régebbi modellekben, így az 1989-es évjáratú, rendszám nélküli, erdészeti utakon történő hétvégi csapatásra kéz alatt megvett Patrolunknak fogalma sincs arról, hogy mi az a Bluetooth, így meg meg kell vennünk hozzá a csatlakozókészletet és vezetékeket, ami megint egy külön probléma. A gyári adatok szerint a különböző diagnosztikák az előző rendszerekhez képest átlagosan 17-szer, míg az egyes rendszerek újraprogamozásával járó javítások 1,5-2,5-szer gyorsabban végezhetőek el.

Kudarc: Kerekesi Dávid okl. autószerelőnek nem sikerült csatlakoznia a ludditákhoz

A szoftvernek van egy olyan kellemes tulajdonsága, hogy az egész járműdiagnosztikai rendszer egy grafikus menürendszeren keresztül kezelhető. A szervizkönyv folyamatait integrálták a szoftverbe, így nem kell fellapozni a könyvet és az egyes diagnosztikai lépéseket egyesével bepötyögni, hanem csak az adott diagnosztikai műveletsort kell kikeresni és egy kattintással elindítani, és attól kezdve folyamatosan elvégzi a szükséges lépéseket. Így az automatizált diagnosztika miatt már nem a technikus képességétől/hangulatától függ, hogy sikerül-e rájönni a hiba okára. Az adatmegfigyelési módban képes arra is, hogy egyszerre több rendszer adatait figyelje és rögzítse. Az automatizált diagnosztika mellett lehetőség van arra is, hogy az egyes egységeket külön működtessék, vagy egy tetszőleges szenzor adatait figyeljék meg. (Gyanítom, hogy ugyan a kormányt és más kezelőszerveket nem lehet így, vezetéknélküli kapcsolattal a járművön kivülről mozgatni, de valamilyen szintű távirányítást meg lehet ezzel oldani. Elvileg elképzelhető az a terrorcselekmény, hogy egy CONSULT-III műszerrel az anyósülésen üldögélve becserkésszük ellenségeinket az autópályán, és 130 km/ó környékén elindítunk egy satufékezéssel járó féktesztet. Ha nem akarunk ilyen szemetek lenni, akkor meg villogtathatunk neki mindenfajta jelzőlámpát a műszerfalán.) Nyalánkság, hogy még oszcilloszkóp is van benne.

Meg kell még említeni a GST eszközt, ami, ahogy a neve (Generic Scan Tool) is sugallja, egy általános autódiagnosztikai eszköz. Nyilván minden információ kiovasható belőle, ami a CONSULT-III használatával is, csak nyilván az utóbbi fejlett funkciói hiányoznak belőle. Az OBD (On-Board Diagnostics) viszont nem egy vizsgálóeszköz, hanem egy szabvány, amely egységes kereteket (csatlakozók, hibakódok kiosztása, stb.) ír elő az egyes autógyártóknak. Így (elvileg) az egyes autógyártók eszközei használhatók más gyártók járművein. Az OBD jelenleg a 2. verziónál tart, a 3. szabályainak fejlesztése most zajlik.

A bejegyzés trackback címe:

https://ofszetmagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr79220932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.