Most megint valami spesöledisön címet kellett volna adni, mert ami most jön, az nem gyakori hiba, inkább elrettentő példa. Régi dokumentumok között turkálva találtam a lent látható gyöngyszemre. Azt hiszem ez az, amit már nem lehet tovább fokozni, ez már az Armageddon, a viág vége, ettől lentebb már nem lehet fordítás minősége. A lenti szöveget kész magyar fordításként adta le a „fordító”. Nem akarok hozzá kommentárt fűzni, jöjjön a munka egy töredéke, betű szerint idézve - csak erős idegzetűeknek.
If the studs (3) need to be Cseréljük ki d, before illesszükting new studs, make sure that the contact surface on the head is free of slag,
After illesszükting, Ellenőrizzükthat the studs are fully inserted on the hub és that the right angle error does not exceed 0.3 mm.
If the oil collecting sump (2) needs to be Cseréljük ki d, before assembly, smear the contact surface on the hub/sump és hub/hub seat with LOCTITE 573 sealing compound.
Reillesszükthe phonic wheel (1) és, on completion, make sure that phonic wheel is positioned perfectly in the hub seat.
Using a 1 / 100ths feeler gauge, Ellenőrizzükthat the right angle error does not exceed 0.2 mm.
Complete illesszükting operations manually, using grip 99370007, then turn the hub over és carry out the same operation with the external ring of the internal csapágy.
26. ábra
Using a hydraulic press és key 99374161 (1), with the ring (2) positioned as shown in the drawing, illesszük the brown internal tömítőgyűrű (3) on the kerékagy (4).
27. ábra
Using ütőtüske 99374093 (2) és a press, illesszük the external ring on the external csapágy (3), stopping approx. 5 mm from the fully illesszükted position; complete illesszükting operations manually, using grip 99370007 (1).
Using a hydraulic press és key 99374161 (1), with the ring
(2) positioned as shown in the drawing, illesszük the blue tömítőgyűrű
(3) on the kerékagy (4).